logo-LM_mob-webb
Vi minskar gapet mellan identitet och profil - så ni blir tydliga
(M) Management har tagit beslutet att företaget behöver fler kunder. En prospektlista (P) upprättas, som ska bearbetas. En kritisk faktor i marknadskommunikationen är att förhållandet mellan identitet och profil är synkroniserade, så att det ger den image vi vill och måste ha.

1 Identitet – så som man faktiskt är

2 Profil – så som man vill uppfattas, inifrån och ut


3 Image – så som man faktiskt uppfattas, utifrån och in

Ju längre avståndet är mellan (1) och (2), desto otydligare blir mottagarens bild av er och ni väljs lättare bort till förmån för någon annan. Vi minskar det gapet.

I vårt grundarbete minskar vi gapet mellan (1) identitet och (2) profil, så att ni blir tydligare. Därefter startar vi den relationsbyggande processen. Uttrycket
”du får bara en chans att göra ett första intryck” har aldrig varit mer aktuell”.

Om och om igen bearbetar vi dina prospekt så att en relation uppstår. Det är då de lär känna oss – som är du.

1

2

Det blir - alltid affär